Casinot i Göteborg och Malmö har nu stängt sina verksamheter. Vi tackar för de fina åren tillsammans och hälsar er fortsättningsvis varmt välkomna till vårt casino i Stockholm.

Mitt casino Välj casino

  • Svenska
  • English

Casinot i Malmö och Göteborg har stängt

Senast uppdaterad: 24-02-26

Casinoverksamheten i Göteborg och Malmö har nu stängt. Vi tackar för de fina åren tillsammans och hälsar er fortsättningsvis varmt välkomna till vårt casino i Stockholm.

 

Vanliga frågor


Vad gör jag om jag har en deponering på casinot eller marker/tickets hemma?
Vi uppmanar alla gäster att hämta ut deponeringar samt växla in marker/tickets innan stängning.
Efter 24 februari får man som gäst i Göteborg vända sig till NiemTu.Trandahl@casinocosmopol.se och i Malmö till Jenny.Bria@casinocosmopol.se.

Lämna ditt ärende, namn och telefonnummer så kommer ni att bli kontaktad. Detta går att göra till och med fredag 8 mars, därefter får man vända sig till Casino Cosmopol i Stockholm.

Vad är bakgrunden till beslutet?
Casino Cosmopol har i flera år kämpat med lönsamheten, på grund av vikande besöksantal, då allt fler väljer att spela casino online. Trots en rad åtgärder i syfte att öka intäkterna och minska kostnaderna har förlusterna fortsatt. Därför stänger och avvecklar Svenska Spel casinona i Göteborg och Malmö.

Kommer casinot i Stockholm att stänga?
Verksamheten i Stockholm kommer fortsatt att finnas kvar, och därmed uppfyller vi vårt uppdrag att fortsatt bedriva landbaserad casinoverksamhet.

Vad har Casino Cosmopol för uppdrag?
Vi har ett uppdrag, från våra politiker och ytterst svenska folket, att:

  • erbjuda landbaserat casinospel i Sverige
  • vara ledande på spelansvar
  • vara bäst på gästmöte och bedriva casino med bra personal och hög säkerhet
  • vara hållbart lönsamt över tid, vilket innebär att vi ska nå minst break-even

Just nu uppfyller vi inte målet om break-even.

Hur gör jag med mitt medlemskort/årskort?
Har du köpt ett medlemskort/årskort i Malmö eller Göteborg, kommer det att fortsatt gälla på Stockholms casino.

Casinot i Malmö och Göteborg har stängt

Senast uppdaterad: 24-02-26

Casinoverksamheten i Göteborg och Malmö har nu stängt. Vi tackar för de fina åren tillsammans och hälsar er fortsättningsvis varmt välkomna till vårt casino i Stockholm.

 

Vanliga frågor


Vad gör jag om jag har en deponering på casinot eller marker/tickets hemma?
Vi uppmanar alla gäster att hämta ut deponeringar samt växla in marker/tickets innan stängning.
Efter 24 februari får man som gäst i Göteborg vända sig till NiemTu.Trandahl@casinocosmopol.se och i Malmö till Jenny.Bria@casinocosmopol.se.

Lämna ditt ärende, namn och telefonnummer så kommer ni att bli kontaktad. Detta går att göra till och med fredag 8 mars, därefter får man vända sig till Casino Cosmopol i Stockholm.

Vad är bakgrunden till beslutet?
Casino Cosmopol har i flera år kämpat med lönsamheten, på grund av vikande besöksantal, då allt fler väljer att spela casino online. Trots en rad åtgärder i syfte att öka intäkterna och minska kostnaderna har förlusterna fortsatt. Därför stänger och avvecklar Svenska Spel casinona i Göteborg och Malmö.

Kommer casinot i Stockholm att stänga?
Verksamheten i Stockholm kommer fortsatt att finnas kvar, och därmed uppfyller vi vårt uppdrag att fortsatt bedriva landbaserad casinoverksamhet.

Vad har Casino Cosmopol för uppdrag?
Vi har ett uppdrag, från våra politiker och ytterst svenska folket, att:

  • erbjuda landbaserat casinospel i Sverige
  • vara ledande på spelansvar
  • vara bäst på gästmöte och bedriva casino med bra personal och hög säkerhet
  • vara hållbart lönsamt över tid, vilket innebär att vi ska nå minst break-even

Just nu uppfyller vi inte målet om break-even.

Hur gör jag med mitt medlemskort/årskort?
Har du köpt ett medlemskort/årskort i Malmö eller Göteborg, kommer det att fortsatt gälla på Stockholms casino.