Just nu cirkulerar det falska digitala BankID-handlingar. Som en säkerhetsåtgärd pausar vi därför möjligheten att använda det som giltig ID-handling tillsvidare.

Vi kommer att informera er så snart det går att använda digitalt BankID för identifiering igen. Tack för er förståelse.

  • Svenska
  • English

Spelgräns för bra spelkoll

Med koll på sitt spelande ökar chanserna att spelandet är och förblir glädjefyllt.

Vi vill att alla våra gäster ska få förutsättningar till att inte spela för mer än man har råd med. Därför får man, om man har förlorat mer än 10 000 kr/mån, en personlig förlustnivå. Nivån gäller per månad och baseras på taxerad inkomst.

Införandet av Förlustnivå sker den 4:e mars och allt spel från 1:a mars räknas in i förlustnivån.

Hur beräknas en förlust?
En förlust uppstår när man har köpt mer marker än vad man växlar in efter att man har spelat klart. Marker som tas hem räknas också som en förlust för den speldagen. För spelautomater registreras vinster och förluster i systemet.
En förlust räknas på allt spelande på casinot – dvs på bord, spelautomater och poker tillsammans.

Exempel
Du köper spelmarker för 5 000 kr och väljer att spela på bordsspelen. Efter avslutat spel växlar du in kvarvarande marker till pengar för 1 000 kr. Din förlust blir då 4 000 kr. Om du istället tar med dig markerna hem räknas markerna som en förlust på – 5 000 kr.

Om man under en kalendermånad överskrider sin förlustnivå, samt värdet av eventuella spelmedel man hade deponerade vid månadens start, får man en spelpaus resten av månaden, med start nästkommande speldag. Vid nästa kalendermånad börjar en ny period. Då nollställs tidigare vinster och förluster, med undantag för depositioner, och går inte att tillgodoräknas på nya kalendermånaden.

Kan man få en högre förlustnivå?
För att få en högre förlustnivå per månad behöver du skicka in underlag som visar att du har ekonomisk förmåga för en högre nivå.
Det kan till exempel vara:
– Kontoutdrag med information om sparande på bankkonto, i aktier eller fonder.
– Dina tre senaste lönespecifikationer (om du fått arbete sedan föregående inkomstår eller om du får lön från ett företag utomlands).

Skicka kopior på underlagen till kontakt@casinocosmopol.se. Du kan även maila till den adressen eller ringa oss på 0770 – 11 11 11 om du har frågor.

Spelgräns för bra spelkoll

Med koll på sitt spelande ökar chanserna att spelandet är och förblir glädjefyllt.

Vi vill att alla våra gäster ska få förutsättningar till att inte spela för mer än man har råd med. Därför får man, om man har förlorat mer än 10 000 kr/mån, en personlig förlustnivå. Nivån gäller per månad och baseras på taxerad inkomst.

Införandet av Förlustnivå sker den 4:e mars och allt spel från 1:a mars räknas in i förlustnivån.

Hur beräknas en förlust?
En förlust uppstår när man har köpt mer marker än vad man växlar in efter att man har spelat klart. Marker som tas hem räknas också som en förlust för den speldagen. För spelautomater registreras vinster och förluster i systemet.
En förlust räknas på allt spelande på casinot – dvs på bord, spelautomater och poker tillsammans.

Exempel
Du köper spelmarker för 5 000 kr och väljer att spela på bordsspelen. Efter avslutat spel växlar du in kvarvarande marker till pengar för 1 000 kr. Din förlust blir då 4 000 kr. Om du istället tar med dig markerna hem räknas markerna som en förlust på – 5 000 kr.

Om man under en kalendermånad överskrider sin förlustnivå, samt värdet av eventuella spelmedel man hade deponerade vid månadens start, får man en spelpaus resten av månaden, med start nästkommande speldag. Vid nästa kalendermånad börjar en ny period. Då nollställs tidigare vinster och förluster, med undantag för depositioner, och går inte att tillgodoräknas på nya kalendermånaden.

Kan man få en högre förlustnivå?
För att få en högre förlustnivå per månad behöver du skicka in underlag som visar att du har ekonomisk förmåga för en högre nivå.
Det kan till exempel vara:
– Kontoutdrag med information om sparande på bankkonto, i aktier eller fonder.
– Dina tre senaste lönespecifikationer (om du fått arbete sedan föregående inkomstår eller om du får lön från ett företag utomlands).

Skicka kopior på underlagen till kontakt@casinocosmopol.se. Du kan även maila till den adressen eller ringa oss på 0770 – 11 11 11 om du har frågor.